lördag 31 mars 2012

Kommentarersrasismen


Kommentarersrasismen i tidningar och bloggar 

Igår gjorde jag en intressant iakttagelse angående rasist-nätverket, dom som brukar kommentera tidningsartiklar, bloggar och dyligt på nätet. När dom har fått nys om något sätter dom igång drevet. Jag har inte funderat på det förut, men jag har sett att dom kommer i svärmar med sina fjantiga invandrarfientliga inlägg på låg nivå.

Vid 7-tiden igår kväll, efter att jag hade lagt in ett stöduttalande från STARK, så fick dom tydligen träff på min blogg. Sedan dröjde det ungefär en timme innan trafiken ökade avsevärt på min blogg, med ett antal fjantiga kommentarer som resultat.

Kommentarersrasismen har begränsat möjligheten att kommentera tidningsartiklar på nätet. Vissa tidningar har helt tagit bort eller begränsat möjligheten att kommentera tidningsartiklar.

Mera angående kommentarersrasismen:
http://jinge.se/mediekritik/kommentarersrasismen-i-tidningar-och-bloggar.htm
http://blogg.tkj.se/rasister-tvingar-tidningar-att-stanga-av-kommentarer/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar